Maxxis Ikon WT TR EXO Dekk 2.35, E25, 120TPI, MaxxSpeed Maxxis Ikon WT TR EXO Dekk 2.35, E25, 120TPI, MaxxSpeed

Maxxis Ikon WT TR EXO Dekk

2.35, E25, 120TPI, MaxxSpeed

Varenr: 04024
Veil.799,00
BeskrivelseDokumenter
Beskrivelse

Maxxis Ikon - Overlegne egenskaper på grus og i terrenget.

 

Ikon kom som en vind inn i MTB verdenen, og tilbød ikke bare et raskrullende og lett dekk. Det viste seg også å ha særdeles gode terrengegenskaper, også utenfor grusveien. Glatte røtter og sleipe fjellpartier ble plutselig en mindre utfordring enn tidligere, og Ikon fikk en følgerskare uten like. Til den daglige treningen, Birken, Ultra-Birken eller stitur med de bredere 2.35 dekkene. Ikon er med på alt.

 

E25 - Dekkene har laget for å tåle den ekstra vekten og påkjenningen det er for dekk som skal på en el-sykkel. I form av forsterket og ekstra materiale, med tanke på punkteringer og ekstra støtte under bruk.

 

E50 - Har bestått godkjenning under ECE-375, som har samme sertifisering som moped-dekk og skal tåle hastigheter opp til 50 km/t. Dekkene har laget for å tåle den ekstra vekten og påkjenningen det er for dekk som skal på en speedpedelec. I form av forsterket og ekstra materiale, med tanke på punkteringer og ekstra støtte under bruk.

 

MaxxShield - gir økt beskyttelse mot punktering både i rullebanen og langs sideveggene.

 

MaxxProtect -  Et polyfiber lag av kompositt som er 100% miljøvennlig og resirkulerbart som ligger trådene og gummien for å gi en ekstra bra punkteringsbeskyttelse.

 

Silkshield - Et innlegg som er lagt under gummien i hele dekket, og gir en meget god punkteringsbeskyttelse.

 

EXO Protection - Et ekstremt sterkt materiale lagt til sideveggene for å unngå kutter og rifter. Dette materialet er meget fleksibelt, dermed påvirkes ikke dekkets øvrige egenskaper.

 

EXO+ Protection - Kombinerer Silkshield og EXO Protection. Silkshield er et innlegg som er lagt under gummien i hele dekket, og gir en meget god punkteringsbeskyttelse. EXO er et ekstremt sterkt materiale lagt til sideveggene for å unngå kutter og rifter. Dette materialet er meget fleksibelt, dermed påvirkes ikke dekkets øvrige egenskaper. Så med EXO+ får du virkelig det beste fra to teknologier innen punkteringsbeskyttelse.

 

DW60 - Downhill beskyttelse - Dutyl innlegget er i bruk på dekk ment for DH for å gi dekket mer stabilitet og hindre snakebite og skader på felgen. 

 

DD - Double Down - Double Down bruker butyl innlegg, men benytter seg av to lag med 120TPI, som minsker vekten i forhold til DW60 utfordekkene. Perfekt til Enduro.

 

WT - Wide Trail - Beregnet på brede felger. WT sørger for at profilen på dekket er optimalt selv på brede felger. For at du skal få maks utbytte av dekkets mønster er det viktig at ikke dekket blir for rundt eller for firkantet i profilen. WT bør benyttes hvis felger er 30-35 mm innvendig.

 

TR - Tubeless Ready - Dekket kan brukes uten slange, som igjen betyr at du trygt kan senke luftrykket og få bedre grep. Kan kun brukes på hjul som er beregnet på eller ombygget til å være kompatibelt med slangeløst oppsett.

 

2C - Dual Compound - To gummiblandinger fordelt på dekket for å oppnå lavere rullemotstand og bedre grep i svinger. Brukes på utvalgte landeveis- og MTB dekk.

 

3C - Triple Compound - En trippel gummiblanding med en hardere gummi innerst og to mykere gummier fordelt utover i dekket gir desidert best grep og bremseeffekt! Den harde gummien inne i knastene gir ekstra støtte og holdbarhet. Et Triple Compound dekker dyrere, men det holder til gjengjeld mye lenger også. 3C brukes både på landevei og MTB, og det finnes tre forskjellige modeller av 3C for terrengsykkel avhengig av bruksområde.

 

MaxxTerra - Medium gummiblanding designet for Sti- og Endurobruk. Den har en mykere gummiblanding enn det MaxxSpeed har og dermed bedre grep, men ruller likevel bedre enn dekk med MaxxGrip.

 

MaxxGrip - Dette er den mykeste gummiblandingen for best mulig grep og minst mulig sprett. Laget i hovedsak for utfor, men finnes også i de mest aggressive Endurodekkene.

 

MaxxSpeed - Hovedsakelig brukt til raske rundbane- og maratondekk. De to ytre gummitypene er designet for å sikre lavest mulig rullemotstand i tillegg til å optimalisere grep og slitestyrke. 

 

TPI - Treads Per Inch - Jo lavere tall, jo mer gummi og dermed høyere vekt og bedre beskyttelse mot punktering. Dette blir også stivere. Høyere tall betyr et dekk som føyer seg mer etter terrenget, og som er mer responsivt og behagelig. Vekten blir også lavere. Høy TPI er typisk 120, mens 60TPI er i det lavere sjiktet.

Dokumenter